top of page

חדרים רטובים ייעוץ איטום לאמבטיות ספא בריכות שחיה

כיועץ איטום בעל ניסיון רב בפרויקטי בנייה, חיוני להדגיש את התפקיד הקריטי של איטום ובקרת רטיבות בחדרים רטובים. בעיות הקשורות לרטיבות נפוצות למרבה הצער ולרוב גורמות ליקויי בנייה חמורים, כאשר למעלה מ-80% מהליקויים הללו נובעים מאיטום לקוי, כך עולה מנתוני מרכז הבנייה הישראלי. הקפדה מדוקדקת על איטום בשלב הבנייה יכולה לחסוך גם זמן וגם כסף עבור קבלן הפרויקט.


נזקי רטיבות הם מחזה נפוץ בבניינים כיום, המתבטאים בקילוף קירות, עובש ופטריות הנגרמים מרטיבות מתמשכת. זה לא רק משפיע על האסתטיקה של החלל אלא יכול גם להוות סכנות בריאותיות. עם זאת, ניתן למתן את הבעיות הללו באמצעות מאמצי איטום קפדניים. חדרים רטובים, כגון חדרי אמבטיה, שירותים, מרפסות ואזורים אחרים החשופים למים, מציבים אתגרים ייחודיים לאיטום ומניעת רטיבות.


האתגר העיקרי בחדרים רטובים הוא טיפול בנקודות פגיעות של חדירת לחות. זה כולל איטום התפרים היכן שהקירות פוגשים את הרצפה והיכן שחומרים שונים מצטלבים. צמתים אלו רגישים במיוחד לחדירת לחות, שכן טיפות מים עלולות לחדור למרווחים אלו. צנרת רצפה, הנפוצה בחדרים רטובים עקב הימצאותם של כיורים, שירותים, אמבטיות ועוד, יכולה גם היא להוות נקודת תורפה אם לא אטומים כהלכה, ולהוביל להצטברות לחות לאורך זמן. יתרה מכך, חיוני לזהות ולטפל בחומרי קיר שונים בצורה נכונה. ראוי לציין כי איטום הרצפה מצריך פעמים רבות מערכת שונה מאשר איטום הקירות.


איטום יעיל אמור ליצור מחסום מוחלט בין פנים החדר לסביבה החיצונית. התמודדות עם אתגרים אלו כרוכה בשיקול ותכנון מדוקדקים. להלן כמה צעדים מרכזיים להבטחת איטום מוצלח בחדרים רטובים:


1. **הכנת השטח**: הכנה נכונה מהווה 80% מעבודות האיטום. שלב זה כולל ניקוי יסודי להסרת שאריות אבק ושמן, טיפול בפגמים במשטח והחלקת אי סדרים. איטום קירות צריך להקדים את איטום הרצפה, ורצוי ליישם איטום צמנט על תשתית הבטון לפני התקנת צנרת.


2. **מודעות לתשתית**: זיהוי תשתית הקיר בחדר הרטוב הוא חיוני מכיוון שחומרים שונים (כגון בלוק שחור, בלוק תא חיטוי, בטון, בלוק טיח ירוק עמיד במים או לוח גבס ירוק עמיד במים) דורשים מובהקים גישות, חומרים והכנות פני השטח.


3. **בחירת חומרים איכותיים**: הבחירה בחומרים איכותיים העומדים בסטנדרטים של התעשייה היא ערך עליון. עבור תשתיות בטון ובטון בטון, ודא שהטיח עומד בתקנים המקומיים. לאיטום קירות יש לבחור בחומרי איטום צמנטיים וחומרי איטום אקריליים ואילו לרצפה מתאימים חומרי איטום ביטומניים.


4. **בחירת דבק**: הדבקים חייבים להיות תואמים לחדרים רטובים ולעמוד בתקנים רלוונטיים. יש לוודא שהדבק הנבחר מתאים למערכת הטיח והאיטום המשמשים.


5. **מילוי מפרקים**: בחרו בחומרי מילוי מפרקים התואמים את התקנים המתאימים, כמו אלו המיועדים לחיבורי אריחים רגילים. עבור אריחי רצפה, מומלצים דיס אפוקסי ואקרילי, ולחיבורים מקיר לקיר או מקיר לרצפה יש להשתמש בחומרי מילוי גמישים עם מסטיק סיליקון.


לסיכום, השגת איטום יעיל אטום למים בחדרים רטובים דורשת הקפדה על הפרטים הקטנים, בחירת חומרים נכונה ועמידה בתקנים בתעשייה. על ידי התמודדות עם האתגרים הייחודיים שמציבים חדרים רטובים ושימוש בטכניקות ובחומרים הנכונים, ניתן למנוע בעיות הקשורות לרטיבות ולהבטיח את אורך חיי המבנה.


bottom of page